poniedziałek, 26 września 2016

Zawód: Wiedźma, część 1

Skąd ta książka? Kiedyś byłam na wakacjach z czterema koleżankami. Pewnego dnia z jedną z nich wybrałyśmy się na spacer, usiadłyśmy na polance i wzięłyśmy się za czytanie. Ona miała właśnie tę książkę. Młode byłyśmy to zainteresowała się książką głównie ze względu na gest bohaterki na okładce. Koleżanka akurat ją kończyła i zaczęła kolejną, a ja wzięłam tę i przejrzałam. Ale nie czytałam, bo miałam swoją. Poza tym jakoś nie przemówiła do mnie. Minęło parę lat, o książce zapomniała, o koleżance chciałabym zapomnieć. Aż tu na facebooku ktoś o coś zapytał i jako odpowiedź ktoś zasugerował Olgę Gromyko. Coś kojarzyłam, poszperałam i wyszperałam wiedźmę. Udałam się skarbnicy i wypożyczyłam od razu cztery tomy.



O fabule tak naprawdę ciężko cokolwiek mówić, nie spoilerując. Zarysuję tylko: główna bohaterka jest uczennicą szkoły magii, jedyną na roku ze specjalizacją praktyczną (pozostałe dziewczęta są na zielarstwie albo wróżbiarstwie) i ulubienicą dyrektora szkoły (sam ją przyjął, bo dostrzegł w niej potencjał). Oczywiście jest też bardzo… bezpośrednia, no i nazywa się Wolha Redna – W. Redna. Wiedźma zostaje wysłana z misją do doliny wampirów (takie mini królestwo?), gdzie tajemniczy potwór zabił już wcześniej kilku magów. Dziewczyna ma się dowiedzieć, co się dzieje, ale postanawia pokonać Bestię. A przy okazji zaczyna romans z władcą wampirów – Lenem. No i przez 200 z 300 stron książki wiedźma i wampir się przekomarzają i romansują, twierdząc, że wcale nie.
Akcji wiele nie ma, ale napisane jest całkiem w porządku. Trochę taka powiastka młodzieżowa i od razu wiadomo, do czego zmierza spotkanie z władcą. Ale Bestia jest dość tajemnicza i do końca nie wiadomo, czym właściwie jest. To mi się podobało. Niektóre teksty były dla mnie lekko żenujące – sama pisałam takie jak byłam nastolatką i myślałam, że są zabawne. Ale czytało się szybko i przyjemnie i skoro już miałam w domu kolejne części to przecież od razu się za nie wzięłam.

A, pytanie na facebooku chyba dotyczyło książek, gdzie główny bohater jest uczniem jakiejś szkoły magicznej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz